Zdradzamy co powinna zawierać pieczątka firmowa
Podczas zakładania własnej firmy, istnieje możliwość na pojawienia się wątpliwości w temacie pieczątki firmowej. Mianowicie chodzi tu o istniejące przepisy prawne, które regulują posiadanie pieczątki firmowej oraz jakie są wymogi. Pierwsza sytuacja, w której wyrobienie takiej pieczątki ma znaczenie to zakładanie firmowego konta bankowego. Właśnie w tej sytuacji możemy po raz pierwszy spotkać się z żądaniem opieczętowania dokumentów. W naszym prawie posiadanie pieczątki firmowej nie jest wymagane, jednakże w sytuacji, kiedy zdecydujemy się na jej wyrobienie, wtedy będziemy musieli zapoznać się z kilkoma aktami normatywnymi.
Pieczątka, a aspekty prawne
W polskim prawie nie znajdziemy żadnego wpisu, który informowałby, że takie pieczątki są wymagane. Kiedyś w przepisach była zawarta informacja a tym, co pieczątki firmowe powinny zawierać, wówczas był to numer identyfikacji REGON, lecz tan wpis zniknął z prawa. Z tego właśnie powodu dużo osób nie wie jakie informacje mają wchodzić w skład pieczęci.
Jednakże sytuacja w praktyce ma się zupełnie inaczej. Zapewne wielu przedsiębiorców z dużym doświadczeniem nie raz spotkało się z sytuacją, gdzie urzędnik był bardzo oporny. Ich zachowanie wynika z faktu, iż dane pismo nie chcą przyjąć, gdyż mają wątpliwości co to jego autentyczności, jest to spowodowane brakiem pieczątki firmowej. Warto podkreślić, że pieczątki można wyrobić bez żadnych znaczących problemów, lecz organy administracji publicznej bywają niewzruszone w swoich oczekiwaniach.
Banki oraz Urzędy Skarbowe posiadają takie procedury, które sprawiają, iż wyrobienie takiej pieczątki jest konieczne (https://www.doktortusz.pl/pieczatki). Kiedy dojdzie do sytuacji, w której zostaniemy poproszeni o pieczęć, której nie posiadamy. Najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest napisanie odpowiedniego oświadczenia, które powinno rozwiązać nasze problemy.